14 oktober 2014

Responsive webdesign: maak uw bedrijf klaar voor de toekomst

responsive webdesign

Er wordt tegenwoordig heel wat over gezegd en geschreven: responsive webdesign. Maar wat is het nu precies? En wat zijn eigenlijk de voordelen ervan?

Technologiewebsite Mashable riep 2013 uit tot het ‘Jaar van het Responsive Webdesign’. Dat is niet verwonderlijk, want de responsive webpagina’s schieten als paddenstoelen uit de grond. Het is een evolutie die niet meer tegen te houden valt.

Responsive webdesign = modern webdesign

Daarom is het erg belangrijk dat ook de website van úw bedrijf mee is met de tijd. Steeds vaker surfen internetgebruikers via smartphone of tablet. Zowat één vierde van het wereldwijde internetverkeer verloopt momenteel al via een mobiel toestel. Webpagina’s zijn dus best afgestemd op de verschillende schermgroottes van die mobiele apparaten.

De best mogelijke surfervaring

Net daar biedt responsive webdesign een oplossing: de webpagina past zich automatisch aan aan de schermgrootte van het toestel. De content en de indeling van de pagina veranderen dus mee met de beschikbare schermruimte. Zo heeft de bezoeker altijd de best mogelijke surfervaring en hoeft hij niet in te zoomen of te swipen om content te kunnen lezen.

U verliest geen potentiële klanten

Snelheid is immers essentieel bij mobiel internetgebruik. Hoe meer een gebruiker moet swipen om content te kunnen lezen, hoe gefrustreerder hij raakt en hoe meer hij geneigd zal zijn de website te verlaten. Als uw bedrijfswebsite nog niet responsive is, verliest u op die manier dus heel wat potentiële klanten. Alleen met een responsive webdesign, kunt u vermijden dat uw site en dus uw firma een oubollig imago krijgt.

Hogere omzet

Bovendien zult u dankzij responsive webdesign meer omzet kunnen genereren. Is uw bedrijfssite uitgerust met een aantrekkelijk, responsive webdesign, dan zullen bezoekers langer blijven hangen en meer content bekijken. Ze zullen vaker terugkeren en dus ook vaker een beroep op uw bedrijf doen.

Lagere kosten

Voorts leidt responsive webdesign tot lagere kosten. Een aparte, mobiele website bouwen is met responsive webdesign niet langer nodig. U hoeft bijgevolg maar in één enkele website te investeren. Content invoeren of updaten hoeft vervolgens ook maar één keer.

Akkoord, in het begin is zo’n responsive webdesign een aardige investering, maar op termijn komt het u sowieso goedkoper uit.

Geplaatst in:


Getagged met: