28 maart 2014

Nog veel potentieel op de Belgische online markt

Webdesign

Uit een studie van het Europees Parlement blijkt dat 26% van de Belgische bedrijven (met meer dan 10 werknemers) online verkopen. Dat percentage ligt 4 procentpunten hoger dan in Nederland en Duitsland. De jaarlijkse online omzet van ons land is goed voor 1 miljard euro. Toch kan het beter. 52% van de Belgische consumenten doen hun online aankopen bij een buitenlandse site.

Ook voor kleinere ondernemingen wordt online verkoop belangrijker. Nu verkoopt 13,6% van alle KMO’s online, en dat cijfer zal de komende jaren alleen maar stijgen. Er is steeds meer sprake van de zogenaamde ‘rationele consument’. Consumenten zoeken en delen steeds vaker informatie voer hun aankopen via sociale media.

‘Wij raden KMO’s aan in te spelen op de online trend’ benadrukt UNIZO. De Belgische consument doet zijn inkopen nog te vaak via buitenlandse websites. Een goede investering in e-commerce is de boodschap voor elke onderneming. Met een heldere, overzichtelijke en veilige webshop kunnen Belgische KMO’s veel nieuwe klanten aan hun bedrijf linken. Vergelijk dus verschillende webdesigners en ontwikkel een website met webshop die jouw bedrijf zal positioneren op de online markt.

Een website laten bouwen of verbouwen? Op zoek naar een webdesigner?

Vraag via bovenstaand formulier gratis en vrijblijvend offertes voor webdesign.

Geplaatst in:


Getagged met: