Logo Bobex
TAAL? NL / FR
Belgische online markt

Nog veel potentieel op de Belgische online markt

Belgische online markt
Steeds meer Belgen doen hun aankopen online. Dit blijkt uit een studie van de BeCommerce Market Monitor. In het eerste semester van 2018 werd reeds 5,29 miljard euro online uitgegeven, wat goed is voor 18% van de totale bestedingen en een stijging van 8%  i.v.m. 2017. De reden hiervoor? De Belgen zien en ondervinden steeds meer de voordelen van e-commerce.

Stijgende groei ook voor kleine ondernemingen

Ook voor kleinere ondernemingen wordt online verkoop belangrijker. Nu verkoopt 13,6% van alle KMO’s online, en dat cijfer zal de komende jaren alleen maar stijgen. Er is steeds meer sprake van de zogenaamde ‘rationele consument’. Consumenten zoeken en delen steeds vaker informatie voer hun aankopen via sociale media.

‘Wij raden KMO’s aan in te spelen op de online trend’ benadrukt UNIZO.  Een goede investering in e-commerce is de boodschap voor elke onderneming. Met een heldere, overzichtelijke en veilige webshop kunnen Belgische KMO’s veel nieuwe klanten aan hun bedrijf linken. Vergelijk dus verschillende webdesigners en ontwikkel een website met webshop die jouw bedrijf zal positioneren op de online markt.

Smartphone wordt steeds belangrijker

Het is geen geheim meer dat de smartphone bij de Belgische online consument aan populariteit wint. Met maar liefst 24% en een stijging van 2% in vergelijking met vorig jaar, komt de “pole position” van de laptop, maar vooraal de tweede plaats van de dekstop (32%) steeds meer in het gedrang.

Ondanks de blijvend groeiende populariteit van de smartphone, zijn heel wat Belgische webshops nog steeds niet mobielvriendelijk. Wie een webshop wil opzetten, doet er dus goed aan om deze ook onmiddellijk responsive te maken.

Wenst u ook mee te groeien met uw webshop?

Vraag uw offerte aan bij onze ervaren webdesigners