20 juni 2014

E-commerce doet het goed. Zo kan het beter

Webdesign mobiel

Het afgelopen jaar heeft de e-commerce in België goede resultaten neergezet. De verwachtingen voor 2014 zijn dan ook erg optimistisch. Toch worden nog niet alle mogelijkheden ten volle aangewend om de online verkoopsector een extra boost te geven.

In 2013 is de e-commerce er in België sterk op vooruit gegaan. De omzet (1,91 miljard euro) groeide met 25,66% ten opzichte van 2012. Voor 2014 wordt een omzet van 2 miljard euro verwacht.

Facebook beïnvloedt koopgedrag

Sociale media zoals Facebook, Pinterest en Twitter hebben een grote invloed op het koopgedrag en spelen dus een cruciale rol in de online verkoop. Er vindt namelijk interactie plaats tussen fans en klanten, wat hun ervaring en de tevredenheid beïnvloedt. Wie een webwinkel runt, heeft er dus baat bij om deze invloed na te gaan en uit te spelen.

M-commerce, het eldorado voor webwinkels?

M-commerce is online aankopen doen via een smartphone of tablet. De meeste bedrijven hebben wel een mobiele website, maar slechts 55% van de webshops heeft ook en mobiele applicatie. M-commerce laat toe om klanten een betere service te verlenen en zorgt er uiteraard ook voor dat er meer verkocht wordt. In 2013 is het aantal webshops dat 10% van zijn winst uit mobiele verkoop haalt zelfs verdubbeld.

Webwinkels zijn in België dus aan een stevige opmars bezig. Door zich meer toe te leggen op sociale media en mobiele verkoop, gaat e-commerce een rooskleurige toekomst tegemoet.

Geplaatst in:


Getagged met: