En mobiele websites?
Ze zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven, onze smartphones.
We gebruiken ze om te gamen, te sms’en te bellen en hoe langer hoe meer om snel snel on-the-go zaken op te zoeken.
In een aangename straat staat een mooi huis te koop. Je gaat niet meteen de vastgoedmakelaar contacteren omdat je toch graag eerst de binnenkant eens wilt zien.
Gelukkig heb je je smartphone bij de hand en ga je snel even kijken op de website van de makelaar in kwestie.
Helaas zijn de mobiele verbindingen in belgië nog niet wat ze moeten zijn, dus het laden van de website kan lang duren. Had de makelaar maar geïnvesteerd in een mobiele versie van zijn website, dan had hij misschien een klant bij gehad.
Mobiel aanwezig zijn is je doelgroep verbreden.
Mobiele websites worden steeds belangrijker net zoals ‘de apps’ die ze met zich meebrengen. Iedere smartphone, van iPhone tot Android, biedt de consument de mogelijkheid om eenvoudig en snel op te zoeken wat op dat moment essentieel is.
De gebruiker zal dus minder snel wegklikken, langer op je website blijven waardoor er meer kans op een verkoop ontstaat.
Toch is een 1-1 kopie van de website naar de mobiele versie niet genoeg. De meeste smartphones hebben een klein scherm waardoor veel tekst lezen niet echt aangenaam te noemen is.
Als je mobiele websites laat ontwikkelen, zorg dan dat jouw tekst heel wat vereenvoudigd wordt tegenover de oorspronkelijke website content. Wanneer je mobiele website eenvoudig te lezen is en de info zeer duidelijk, ongedetailleerd en snel te vinden is, zal de gebruiker terugkomen. De mobiele surfer is niet geïnteresseerd in alle informatie of afbeeldingen die het laden toch maar zwaarder maken.
Een mobiele website ontwikkelen is een apart gegeven. Door jezelf te verdiepen in de do’s en dont’s kan je al een heel eind verder zonder een programmeur of webdesigner in te schakelen. Indien je een offerte aanvraagt, vermeld dan zeker wanneer je ook informatie wenst over het mobiele gegeven.