Trek meer klanten aan met een bedrijfsblog
Naast het ontwikkelen van een website, kan een bedrijf er ook veel bij winnen door toe te treden tot de blogosfeer. Met een goede bedrijfsblog scoort u hoger in zoekmachines en vinden meer klanten de weg naar uw bedrijfswebsite.
Hoe ziet een bedrijfsblog eruit?
Blogs zijn een heel efficiënte vorm van marketing. Een blog die speciaal ontworpen wordt voor uw bedrijf, kan een groot aandeel hebben in het aantrekken van klanten. Een goede blog wordt gekenmerkt door de volgende zaken:
- Het logo en de naam van uw bedrijf, bovenaan op de hoofdpagina.
- De berichten die u post.
- Een zijmenu met interessante links, functies, een link naar uw bedrijfspagina op sociale media enz.
- Een plek voor lezers om reacties achter te laten. Zo creëert u interactie tussen uw bedrijf en uw klanten.
- Een RSS-feed. Zo kunnen geïnteresseerde lezers een melding krijgen wanneer er een nieuw bericht geplaatst werd.
Bedrijfsblog inzetten voor meer bezoekers
Op uw blog kunt berichten schrijven over alles wat interessant is voor uw doelgroep. U kunt schrijven over uw eigen producten en diensten, maar u kunt ook schrijven over de problemen die u oplost, hoe dat in zijn werk gaat, welke opties er zijn enz. Door meer algemene teksten te schrijven lijkt het minder op een rechtstreekse reclametekst.
Gebruik zeker de woorden die klanten zouden ingeven in zoekmachines. Zo maakt u meer kans dat bezoekers op uw bedrijfsblog terecht komen. Bovendien zullen relevante content en regelmatige updates er mede voor zorgen dat u hoog komt te staan in zoekmachines.
Kondig nieuwe berichten op uw bedrijfsblog ook aan via de sociale media zoals Facebook en Twitter om ook op die manier meer verkeer naar uw blog en dus naar uw bedrijfswebsite te leiden.
Wat kost een bedrijfsblog?
Een blog beheren voor uw bedrijf zal u niet veel kosten, zeker niet als u al over een bedrijfswebsite beschikt. In dat geval kunt u de blog aan uw bedrijfswebsite laten toevoegen door uw webdesigner, bijvoorbeeld in een apart tabblad. De kosten voor uw bedrijfsblog bevinden zich vooral in de tijd die u spendeert om de blog te onderhouden. Deze kosten heeft u volledig zelf in de hand.
Een kwalitatieve bedrijfsblog- en website zal geapprecieerd worden door bezoekers. Op die manier zullen uw blog en website steeds groter worden en steeds beter beoordeeld worden door zoekmachines.